mammasophie

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Äntligen lite medvind!

Av Sophie - 27 augusti 2011 16:37

Igår var en väldigt lyckad dag. Den bästa dagen på mycket länge faktiskt. Jag fick reda på att jag blivit antagen till grundlärarprogrammet på Karlstad universitet! :D Äntligen lite medvind. Jag hade väldans tur, för jag gick in på studera.nu bara för att kolla vilka program som man kunde söka till våren och vilka man kunde sökt nu till hösten. Och då upptäckte jag att man fortfarande kunde söka till grundlärarprogrammet förskollärare och årskurs 1-3 på distans i Lindesberg som ligger ca 20 min från Örebro! Så jag slängde mig på telefonen och ringde universitetet och dem hade massa lediga platser kvar så jag skickade in min ansökan och nu är jag antagen! :D Allt mitt slit för att bli behörig till högskolan har äntligen gett belöning. 2 terminer på komvux och nu börjar jag läsa på min drömutbildning. Bara det att jag slipper akassan, ungdomsgarantin, försäkringskassan och arbetsförmedlingen känns så jävla skönt! Plus att jag börjar min utbildning ett halvår tidigare än beräknat, plus att jag inte behöver vänta flera månader på att få veta om jag blivit antagen eller inte. Det känns helt underbart! Fy fan vad jag är glad! :D Jag är så nervös, men så himla glad! :D

 
 
frida

frida

31 augusti 2011 22:50

Åh va kul!! :) Stort grattis till dej!!

http://fritte.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 18 september 2011 12:17

Bli nu inte arga på mig, men jag har faktiskt bestämt mig för att byta tillbaka till blogg.se. *slå mig inte, slå mig inte* :) Varför, står på min blogg http://mammasophie.blogg.se Min gamla blogg alltså. Som tidigare hoppas jag ju att ni orkar följa...

Av Sophie - 16 september 2011 18:50

Nu ringde Barnmorskan som tog hand om oss under perioden med William. Hon hade fått obduktionsrapporten som tyvärr inte gav oss så mycket mer än vi redan visste. William hade inte aperts syndrom har det konstaterats. Så nu är vi tillbaka på ruta 1 ig...

Av Sophie - 14 september 2011 11:24

Äntligen togs jag på allvar igår kväll när jag ringde sjukvårdsrådgivningen som skickade mig till jourmottagningen! Jag vek mig av smärtan i buken igår och kände mig svimfärdig när jag var i mataffären. Alla tester som togs visade inget konstigt, men...

Av Sophie - 13 september 2011 14:04

Efter att jag nu har pluggat i 3,5 timme och lugnat ner mig, så tog jag bort mitt förra inlägg om sjukvården. Jag var bara tvungen att få ut min ilska över sjukvården just då.. Nu är jag gladare :) Trött men glad. Jag har fortfarande ont i min rygg m...

Av Sophie - 7 september 2011 15:15

Åhhh vad sugen jag blir på att börja med lchf igen när jag läser olika bloggar där dem kör lchf! Jag vet ju att det funkar, inte bara att man tappar kilon (rättare sagt RASAR i vikt), men jag mådde så bra när jag åt lchf. Jag hade energi som räckte f...

Presentation


Efter 15 långa månader av hopplöshet fick vi ett plus! Men den 25/4-11 slogs vår lycka i spillror. Vårt barns hjärta slutade slå i magen i v.26. Nu kämpar vi på för att ta oss ur sorgen och bli gravida igen!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards